Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By bionikl -  15 kwie 2018, 12:44
 śląskie
#263992
Temat w zasadzie banalny ,ale nie udało mi się znaleźć w całym necie informacji na ten temat.
Niedawno zatarło mi się łożysko w tej to rolce co poskutkowało stopieniem się plastiku rolki i spadnięciem paska w trasie. W zasadzie bez symptomów ostrzegawczych. Na pasku jak wiadomo jest pompa wody więc jechać się nie dało - laweta 300 PLN- ów :wacko: .
W zasadzie wystarczyło by wymienić rolkę napinacza za 45 zeta , ale wymieniłem obie rolki i pasek za 170 zeta. Tu rodzi się pytanie, jaki gwint ma śruba w rolce napinacza. Napina się kluczem 16 "w prawo" więc gwint być może jest lewy ....
I oto powód całego tematu - owszem jest LEWY. W rolce prowadzącej jest oczywiście zwyczajny prawy.
Jeżeli ktoś zna interwały wymiany tych elementów to może się podzieli.