Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Pablo -  15 mar 2016, 21:40
 małopolskie
#220144
Panowie, potrzebuję Waszej pomocy. :hmmm:
Otóż wczoraj podczas grzebania przy radio zrobiłem zwarcie w kostce zasilającej.
Spalił się bezpiecznik 10A przy radiu i F19 (15A) w skrzynce bezpieczników koło silnika. Oba wymienione, radio działa, ale.....
Samochód nie odpala i tutaj leży problem.
Prąd w kabinie jest, działa ośw. wnętrza, zamek, pompa paliwa po otwarciu drzwi, radio gra.
Jednak po przekręceniu kluczyka silnik odpala i gaśnie tak jakby blokował immobilizer.
Dodatkowo po przekręceniu kluczyka zapalają się od razu światła dzienne (a zakodowane są na Amerykę) i zaświeca się ESP OFF na przycisku.
Na zegarach świeci się wyświetlacz 1/2 FIS, ale nie zaświeca się żadna z kontrolek.
Dodatkowo słychać wtedy ciche "buczenie" z okolic alternatora - czyżby uwalony regulator ??? Nie mogę go pomierzyć bo silnik nie odpala.
VCDS nie może się połączyć z zegarami ani z ABS/ESP.
Wszystkie bezpieczniki wewnątrz kabiny po L stronie deski sprawdzone - OK, w skrzynce w komorze silnika również OK.

VCDS pokazuje takie błędy w bordzie:

01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication
01259 - Fuel Pump Relay (J17)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
00906 - Horn (H1)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
00926 - Terminal 30
011 - Open Circuit - Intermittent
00188 - Control Circuit 1; Relay for Supply Voltage Terminal 50
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
00187 - Control Circuit; Relay for Supply Voltage Terminal 75X
010 - Open or Short to Plus - Intermittent


Co jeszcze mogę sprawdzić (i jak?).
czyżby udało mi się uwalić borda i regulator napięcia? :wacko:

Wszystkie naprowadzające odpowiedzi mile widziane :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  15 mar 2016, 23:10
 śląskie
#220151
Myślałem o sprawdzeniu sb16 pod maską bo on jest od zasilania sterownika pod kierownica ale jak by nie było zasilania to wtedy raczej było by brak reakcji na stacyjkę...
zwarło się w kostce radia zasilanie do masy czy do jakiegoś innego przewodu?

przekaźnikiem 30 steruje ecu silnika, zasilanie przekaźnika SB26
przekaźnik styku 50 zasilany jest z SB40
przekaźnik styku 75x SB52?


Obrazek
By Pablo -  16 mar 2016, 13:30
 małopolskie
#220198
Wróciłem z garażu i niestety dalej bez rezultatów :wall:

Tak jak Dexter pisałeś, sprawdziłem SB 16, SB 40, SB 52 - są OK, natomiast nie mam u siebie SB 26 (silnik BGU) - nie było go tam od początku, jednak wsadziłem bezpiecznik w to puste miejsce i nic.
Natomiast w drugim Golfie (BCA) w tym miejscu jest bezpiecznik, może dlatego są różnice, że różne sterowania silnika Bosch vs Simos ?

Podmieniłem wszystkie przekaźniki w skrzynce w komorze silnika i dalej nic (z moimi przekaźnikami drugi Golf normalnie odpala).
Podmieniłem Borda i u mnie bez zmian a mój bord w drugim aucie działa.
Co do bzyczenia w koloicy alternatora, to nie regulator tylko przy zbiorniku węgla aktywnego.

Na chwilę obecną nie mam już pomysłu co mogło się stać :wacko:
By Pablo -  16 mar 2016, 14:31
 małopolskie
#220205
Sprawdzałem je miernikiem, sprawdzę jeszcze raz dzisiaj.
Zastanawia mnie dlaczego światła się od razu zapalają i najprawdopodobniej (?) brak zasilania na ABS/ESP.
Jeszcze spróbuję podmienić bramkę CAN, ale powinna być OK, bo VCDS się z nią łączy i wywala tylko :
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 mar 2016, 16:33
 śląskie
#220211
co do świateł to jest tak jak niema wpiętego włącznika świateł . a co do błędu to hmmm....
abs masz zasilanie z bezp pod masz z bezp 1 i 2 chyba po 30A
Ale wątpię aby były uszkodzone...

Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Przewody zasilające od radia ida bezpośrednio do skrzynki pod maską do bezpiecznika a on jest zasilany bezpośrednio z +12V akumulatora...
By Pablo -  16 mar 2016, 17:54
 małopolskie
#220222
Światła, właśnie plastiki mam rozebrane, a wyłącznik i regulator ściemniania mam wpięte, żeby mnie nie myliły w trakcie roboty.
Podmieniłem jeszcze bramkę Can, oczywiście bez rezultatu i zegary, ale te tylko po to aby sprawdzić czy ikonki się zaświecają - i oczywiście też się nie świecą, więc te dwie rzeczy można też wyeliminować.

ABS tak jak piszesz, jest zasilany z bezpiecznika nr 2 - jest nieprzepalony.

Mam jeszcze teorię co do dołożonego odcięcia zapłonu - jutro ją sprawdzę, chociaż jest zupełnie nielogiczna (nie będę się rozpisywał ;-), ale to chyba ostatnia rzecz przed powieszeniem na gałęzi :cry:
Dexter23pl pisze: Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Przewody zasilające od radia ida bezpośrednio do skrzynki pod maską do bezpiecznika a on jest zasilany bezpośrednio z +12V akumulatora...
No tak, to właśnie ten bezpiecznik, który tam miałem przepalony, ale on został zdiagnozowany na początku roboty.

No i niestety teoria z odcięciem padła. Działa prawidłowo.
Jestem w punkcie wyjścia...


Temat rozwiązany, przy sprawdzaniu pomylone gniazda bezpieczników i tym samym brak zasilania na zegarach.
Awatar użytkownika
By Rafit -  24 maja 2016, 22:58
 pomorskie
#229112
Mam podobny problem. Co ciekawe nie zauważyłem, żadnych niepokojących objawów. Za co to jest odpowiedzialne?

Auto: VW Golf V R32 [BUB]. Jak znajdę rozwiązanie problemu to dam znać...

Kod: Zaznacz cały
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 E    HW: 3C0 937 049 E
   Component: Bordnetz-SG     H37 1002  
   Revision: 00H37000    Serial number: 00000002259267
   Coding: 460C0E0700041800001400001400000000097B075C
   Shop #: WSC 01316 785 00200
   VCID: 2B55E1278AF0EB40A4F

   Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 C  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer VW350  013  0402  
   Coding: 00065493
   Shop #: WSC 01316  

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS     050409 054  0402  
   Coding: 00471213
   Shop #: WSC 01316  


00926 - Terminal 30 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 76
                    Mileage: 165035 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        ON 
                    Voltage: 5.00 V
                        ON 
                        ON 
                        OFF 
                        OFF 
                        OFF 
By eryk2605 -  04 maja 2017, 1:40
 małopolskie
#251375
Witam mam ten sam problem tylko ze przyjechałem z trasy i wjechałem na podwórko a tu auto zgasło.Nie da się odpalić ponownie kluczykiem.Probowalem zapasowym i nic. Radio działa klima działa i jak wlaczam zapłon to tez zapalaja się swiatla pomimo zaciągniętego chamulca recznego..mam przestawione na swiatla do jazdy dziennej , jak zaciagne reczny to się swiatla gasza..a teraz się pala..Wogole żadne kontrolki się na desce nie swieca..Jak probuje zalaczyc zapłon kluczykiem to gasnie i pstryka cos w przelaczniku swiatel....Proszę o pomoc bo mam uziemione auto. :blush:


Po co piszesz to samo w kilku tematach! // moderator
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 1:59 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: pouczenie przez moderatora