#239829
Wywołany do tablicy, przez [mention]Mettenoos[/mention] chciałbym zauważyć, że najprościej byłoby zobaczyć, co siedzi z przodu. Jeżeli czerwony/czerwony/czerwony/szary albo fiolet/brąz/brąz/brąz a w kodach siedzi 2UC L55, to z dużą dozą prawdopodobieństwa mamy do czynienia z zawiasem od wersji sportline, w dodatku od Diesla (tak się składa, że mam właśnie taką parę w garażu). Do takiej sprężyny przeznaczony jest amortyzator 1K0 413 031 BH, ewentualnie BJ.
Dla tylnej osi amortyzatory do zawieszenia sportowego posiadają oznaczenie 1K0 513 029 FG, CF lub FK, z naciskiem na ten pierwszy w przypadku wspomnianych sprężyn z kodem niebieski/brąz/brąz/brąz ( 1K0 511 115 GC)
Po drugie, też ważne pamiętajmy, że zawsze nowe sprężyny nie są tak zmęczone i miękkie jak używane i potrzebują trochę czasu, żeby się "ułożyć". W przypadku tylnej osi dodatkowo w rachubę wchodzi jej obciążenie, czyli od zawartości bagażnika, przez stan amortyzatorów, po ilość paliwa w zbiorniku.