#104908
Adaptacja EGRa lub czegoś koniecznego do adaptacji oprócz tego.
Lepiej kupić nową, stara na pewno nie dolega w 100% i może zaciągać lewe powietrze...falowanie obrotów, przygasanie, więcej pali Ja wymieniłem na nówke, nie kosztuje aż tak dużo, raz na kilka lat to nie koszt.grotof pisze:Czeka mnie czyszczenie przepustnicy i EGR. O ile w przypadku EGR kilka postów wcześniej ktoś napisał, że nie jest potrzebna nowa uszczelka (domyślam się, że jest tam jakaś "wielorazowa"), czy w przypadku przepustnicy sytuacja jest podobna, czy trzeba kupić nową uszczelkę? Silnik 1,6 FSI BAG
Części tylko ASO VW lub Skoda, seat itp.grotof pisze:Dzięki za odpowiedź.
Pytam nie bez przyczyny. Tutaj gdzie mieszkam, na moje pytanie w sklepach o te uszczelki sprzedawcy reagowali głupią miną. W tej sytuacji pozostaje tylko kupić w servisie.
p.s.
Czytałem na forum, że czyszczenie przepustnicy i EGR`a to trochę mało. Pozostaje jeszcze kolektor z zaworem zbiornika z węglem aktywnym, czujnik ciśnienia dolotu, zawór ustawienia klap. Jaka jest wasza opinia na ten temat.
Jeśli chodzi o objawy: nie trzyma wolnych obrotów, spadają do ok 500 po czym wchodzą na swoje, czasem potrafi zgasnąć zaraz po uruchomieniu. Są jednak dni kiedy wszystko jest OK. Wydaje mi się też, że trochę za dużo pali (8,0 - 8,5 cykl miejski). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Do wymiany rozrządu potrzebna jest blokada. Znaki masz na kołach rozrządu za EGrem - w te znaki pcha się blokadę, później trzeba ustawić GMP.grotof pisze:Auto ma najechane 165 tys, pomyślałem, że jak będę czyścił przepustnicę i egr, to za jednym zamachem wymienię też rozrząd. Czytałem na tym forum że przy takim przebiegu już mu się to należy. Chociaż po uruchomieniu klekot słyszę sporadycznie, więc już coś jest na rzeczy. Nie mogę nigdzie znaleźć nr katalogowych części do 1,6 FSI konkretnie: łańcucha i napinacza hydraulicznego. Czytałem gdzieś, że obie te części zostały zmodyfikowane - łańcuch wzmocniony a napinacz jest mniej czuły na "poranny" brak" oleju w kanałach.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy są jakieś znaki na kołach wałków rozrządu i na wale głównym pozwalające sprawdzić prawidłowość ustawienia łańcucha. Będę wdzięczny za rysunek lub fotkę.
Pokrywy nie demontujesz. Żaślepki sa z boku pokrywy (stoisz na wprost komory silnika i masz je od strony EGRa)grotof pisze:Dzięki Łukasz - jesteś niezawodny
Jeśli mogę małą podpowiedź - dostęp do tylnej części wałków: czy to jakieś odkręcane zaślepki, czy też trzeba demontować pokrywę zaworów?
Rozumiem, że łańcuch i napinacz kupiłeś w wersji tzw poprawionej. Czy mógłbyś podesłać nr katalogowe części