Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By jajestemzmiasta -  23 lut 2014, 23:15
 -------
#121521
Podobno w moim aucie należy przeczyścić przepustnicę ale podobno nie wystarczy tylko wyczyścić i trzeba ja jeszcze adaptować na komputerze diagnostycznym

No i rodzi się pytanie czy to konieczne? Bo jakoś w każdym innym aucie po czyszczeniu wystarczyło aby silnik pochodził troche i się sam adaptował.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  23 lut 2014, 23:22
 śląskie
#121524
Tu chyba jest tak samo. Lecz nie sprawdzałem tego.
Napewno po adaptacji pod komputerem powinno być odrazu OK a tak to nie wiadomo po jakim dopiero czasie się poprawnie samam zaadoptuje.
Awatar użytkownika
By Szyna087 -  31 maja 2014, 17:00
 warmińsko-mazurskie
#133403
Witam
Mam problem z Egr bądź przepustnica a mianowicie wywala bezpiecznik a10 w skrzynce pod maską wyczyscilem tydzień temu przepustnice i zawór egr (lecz bez rozbierania silniczka, może tu zrobiłem blad) pomogło ma tydzień i znowu wywala bezpiecznik a co za tym idzie wiatraki w aucie przestają działać. Dziś odłączyłem wiązkę od przepustnicy i pytanie czy to nie zaszkodzi silnikowi i dwa czy dalej czyścić czy wymiana na nowy egr plus nowa przepustnica. ( sorki nie spojrzałem ze to w dziale silniki benzynowe umnie jest diesel 2.0 tdi 16v)
By grotof -  18 gru 2014, 8:05
#154761
Czeka mnie czyszczenie przepustnicy i EGR. O ile w przypadku EGR kilka postów wcześniej ktoś napisał, że nie jest potrzebna nowa uszczelka (domyślam się, że jest tam jakaś "wielorazowa"), czy w przypadku przepustnicy sytuacja jest podobna, czy trzeba kupić nową uszczelkę? Silnik 1,6 FSI BAG
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  18 gru 2014, 16:31
 lubelskie
#154804
grotof pisze:Czeka mnie czyszczenie przepustnicy i EGR. O ile w przypadku EGR kilka postów wcześniej ktoś napisał, że nie jest potrzebna nowa uszczelka (domyślam się, że jest tam jakaś "wielorazowa"), czy w przypadku przepustnicy sytuacja jest podobna, czy trzeba kupić nową uszczelkę? Silnik 1,6 FSI BAG
Lepiej kupić nową, stara na pewno nie dolega w 100% i może zaciągać lewe powietrze...falowanie obrotów, przygasanie, więcej pali ;) Ja wymieniłem na nówke, nie kosztuje aż tak dużo, raz na kilka lat to nie koszt.

Przy EGR jest blaszana uszczelka - można wymienić jak chcesz - koło 2/3 zł sztuka.
By grotof -  18 gru 2014, 22:06
#154867
Dzięki za odpowiedź.
Pytam nie bez przyczyny. Tutaj gdzie mieszkam, na moje pytanie w sklepach o te uszczelki sprzedawcy reagowali głupią miną. W tej sytuacji pozostaje tylko kupić w servisie.
p.s.
Czytałem na forum, że czyszczenie przepustnicy i EGR`a to trochę mało. Pozostaje jeszcze kolektor z zaworem zbiornika z węglem aktywnym, czujnik ciśnienia dolotu, zawór ustawienia klap. Jaka jest wasza opinia na ten temat.
Jeśli chodzi o objawy: nie trzyma wolnych obrotów, spadają do ok 500 po czym wchodzą na swoje, czasem potrafi zgasnąć zaraz po uruchomieniu. Są jednak dni kiedy wszystko jest OK. Wydaje mi się też, że trochę za dużo pali (8,0 - 8,5 cykl miejski). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  19 gru 2014, 16:03
 lubelskie
#155082
grotof pisze:Dzięki za odpowiedź.
Pytam nie bez przyczyny. Tutaj gdzie mieszkam, na moje pytanie w sklepach o te uszczelki sprzedawcy reagowali głupią miną. W tej sytuacji pozostaje tylko kupić w servisie.
p.s.
Czytałem na forum, że czyszczenie przepustnicy i EGR`a to trochę mało. Pozostaje jeszcze kolektor z zaworem zbiornika z węglem aktywnym, czujnik ciśnienia dolotu, zawór ustawienia klap. Jaka jest wasza opinia na ten temat.
Jeśli chodzi o objawy: nie trzyma wolnych obrotów, spadają do ok 500 po czym wchodzą na swoje, czasem potrafi zgasnąć zaraz po uruchomieniu. Są jednak dni kiedy wszystko jest OK. Wydaje mi się też, że trochę za dużo pali (8,0 - 8,5 cykl miejski). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Części tylko ASO VW lub Skoda, seat itp.

Wyczyści to co masz wyczyścić i zobacz czy pomoże. Może kolektor nie jest tak ubabrany jak Ci się wydaje. Wyjmiesz przepustnice to zobaczysz jak jest w kolektorze...
By grotof -  02 sty 2015, 8:21
#157701
Auto ma najechane 165 tys, pomyślałem, że jak będę czyścił przepustnicę i egr, to za jednym zamachem wymienię też rozrząd. Czytałem na tym forum że przy takim przebiegu już mu się to należy. Chociaż po uruchomieniu klekot słyszę sporadycznie, więc już coś jest na rzeczy. Nie mogę nigdzie znaleźć nr katalogowych części do 1,6 FSI konkretnie: łańcucha i napinacza hydraulicznego. Czytałem gdzieś, że obie te części zostały zmodyfikowane - łańcuch wzmocniony a napinacz jest mniej czuły na "poranny" brak" oleju w kanałach.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy są jakieś znaki na kołach wałków rozrządu i na wale głównym pozwalające sprawdzić prawidłowość ustawienia łańcucha. Będę wdzięczny za rysunek lub fotkę.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  02 sty 2015, 9:06
 lubelskie
#157702
grotof pisze:Auto ma najechane 165 tys, pomyślałem, że jak będę czyścił przepustnicę i egr, to za jednym zamachem wymienię też rozrząd. Czytałem na tym forum że przy takim przebiegu już mu się to należy. Chociaż po uruchomieniu klekot słyszę sporadycznie, więc już coś jest na rzeczy. Nie mogę nigdzie znaleźć nr katalogowych części do 1,6 FSI konkretnie: łańcucha i napinacza hydraulicznego. Czytałem gdzieś, że obie te części zostały zmodyfikowane - łańcuch wzmocniony a napinacz jest mniej czuły na "poranny" brak" oleju w kanałach.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy są jakieś znaki na kołach wałków rozrządu i na wale głównym pozwalające sprawdzić prawidłowość ustawienia łańcucha. Będę wdzięczny za rysunek lub fotkę.
Do wymiany rozrządu potrzebna jest blokada. Znaki masz na kołach rozrządu za EGrem - Obrazek w te znaki pcha się blokadę, później trzeba ustawić GMP. :super:
U mnie rozrząd klęknął przy prawie 111 tys. km (rok temu) ...
By grotof -  02 sty 2015, 9:35
#157717
Dzięki Łukasz - jesteś niezawodny
Jeśli mogę małą podpowiedź - dostęp do tylnej części wałków: czy to jakieś odkręcane zaślepki, czy też trzeba demontować pokrywę zaworów?
Rozumiem, że łańcuch i napinacz kupiłeś w wersji tzw poprawionej. Czy mógłbyś podesłać nr katalogowe części :)
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  02 sty 2015, 21:40
 lubelskie
#157923
grotof pisze:Dzięki Łukasz - jesteś niezawodny
Jeśli mogę małą podpowiedź - dostęp do tylnej części wałków: czy to jakieś odkręcane zaślepki, czy też trzeba demontować pokrywę zaworów?
Rozumiem, że łańcuch i napinacz kupiłeś w wersji tzw poprawionej. Czy mógłbyś podesłać nr katalogowe części :)
Pokrywy nie demontujesz. Żaślepki sa z boku pokrywy (stoisz na wprost komory silnika i masz je od strony EGRa)
Te zaślepki są odkręcane (na obrazku co dałem wcześniej to czarne punkty) - 2 zaślepki, każda ma oring i 2 śrubki po skosie, jedna jest za egrem - nie musowo go rozłączać od węży wodnych, wystarczy rurki odkręcić od egra a go odkręcić i odchylić.

Łańcuch i napinacz oraz ślizgi i parę rzeczy kupiłem w ASO - sam sobie wszystko dobrałem co i jak (pracowałem w ASO Fiata kiedyś) więc dzwoniąc do ASO VW podawałem tylko numerki :)

Zaznaczam, że napinacz zmieniali 3 czy 4 razy a i tak nie jest bez wad ;) a łańcuch też wymieniali 2 razy - teraz podobno lepszy (może już k*rwa nie obrabiali go TĘPYMI narzędziami w fabryce :threaten: )


Podaje Ci numerki (takie dałem do siebie):
ŁAŃCUCH 03C109158A
Prowadnica 03C109469K
Prowadnica 03C109509P
NAPINACZ 03C109507AH
i inne...

ALE NAJLEPIEJ JEDZ DO ASO VW - niech Ci zdekodują numery po VINie (różne silniki, różne daty produkcji i mogą cześci nie pasować) , kup ORYGINAŁY - mnie kosztowały 654 zł bez uszczelnień w płynie (dany był loctite), łącznie wyszło z robota ok. 1300-1400 zł jakoś tak.
By grotof -  03 sty 2015, 20:51
#158193
Właśnie dzisiaj zamówiłem części: łańcuch, dwie prowadnice, uszczelkę pokrywy, uszczelniacz silikonowy, simering wału, oringi pokrywek, napinacz - całość ok. 800, zł. Mam wątpliwość co do napinacza - na tym forum w większości podają oznaczenie z końcówką AH, w ASO facet zapewniał mnie, że ma być z oznaczeniem BA. Podobno jest to najnowsza wersja ? Nie jestem pewien czy to nie jakaś sciema. Obawiam się żeby nie sprzedał mi wersji napinacza przed modyfikacją.
Może będziesz wiedział coś nt zestawu blokady. Widziałem wersję z przedłużką do czujnika wkręcanego w gniazdo świecy dla ustawienia GMT. Czy aby będzie to niezbędne w przypadku jedynie wymiany łańcucha. Zablokuję górne wałki i wał główny więc nie będę obracał wału, chyba że jest jakiś myk który nie przychodzi mi w tej chwili do głowy.