Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
By Aero2121 -  31 sie 2015, 23:58
 zachodniopomorskie
#190955
Witam, w czwartek zabieram na warsztat zobaczyć od spodu auto, które wstępnie obejrzałem i sprawdziłem pod względem wypadkowości i ogólnym organoleptycznym. Obejrzałem wcześniej ok. 10 golfów w rocznikach 2004-2006 ten jako jedyny jest w 100% bezwypadkowy. Jest to totalny golas, ma tylko klimę, el. szyby, lusterka ale bardzo zadbany i są do niego wszystkie rachunki z napraw, których autentyczność sprawdziłem.
Jest to golf V 1.9 TDI 90KM 2004r., przebieg obecny 180 tys km, kupiony jako używany z salonu VW w DE przez starszego Pana, który ma go już 8 rok. przebieg wygląda na prawdziwy. Jednak mam kilka uwag i pytań.

1) Mimo, że auto jest w 100% bezwypadkowe, nigdzie nie lakierowane, to na progach w rogu, pod drzwiach przednimi z prawej i lewej strony wychodzi delikatna rdza, czy jest to jakieś miejsce newralgiczne w golfie?

2) Podczas odpalania auta słychać metaliczne stukanie, postukiwanie, ale tylko w momencie odpalania, w czasie jazdy i na biegu jałowym silnik mruczy równo bez niepokojących stuków. Co to może być? W pierwszej chwili pomyślałem o dwumasie, ale auto miało wymieniany dwumas przy 130 tys.km (jest rachunek na 2300zl), obecnie auto ma 180tys.km. czy to możliwe aby już nowy dwumas padał? Właściciel twierdzi, że tak stuka, gdyż świecie żarowe są przepalone i do wymiany, świeci się kontrola na desce rozdzielczej. Co to może być za objaw?

3)Do wymiany w aucie są tarcze przód i tył? Jaki jest koszt ich wymiany z robocizną? Znajomy przestraszył mnie, że w golfie V tarcze wymienia się razem z łożyskami i ta zabawa wyniesie mnie ok. 2 tys zł jakbym kupił to auto.

4) właściciel za auto chce 16 tys. zł z kompletem opon zimowych, jest bezwypadkowy, 2004r., 180 tys.km, ale wyposażenie dosłownie podstawowe, czy cena jest odpowiednia.

Bardzo dziękuję z góry za wszystkie sugestie i opinie, na oględzinach wrzucę jakieś fotki i opiszę jak wszystko wypadło.
Awatar użytkownika
By Krzycho -  01 wrz 2015, 0:11
 małopolskie
#190958
ad3. głupoty gada, wymieniasz tarcze bez piast / łożysk... co do cen to wszystko zależy jakich użyjesz części... od 500pln w górę...
ad4. to już jest kwestia indywidualna to Ty musisz sobie sam odpowiedzieć czy chcesz dać 16tys za bezwypadkowego (bo tak twierdzisz) czy dać np. 14tys z lepszym wyposażeniem za to tz ulepa.
By zumi -  01 wrz 2015, 0:53
 śląskie
#190960
1. jeśli mogę zapytać jak stwierdziłeś ze auto jest w 100% bezwypadkowe?
rdza w miejscach w których wymieniłes mogła się pojawic od zwykłego uderzenia np. kamienia lub tez otarcia np. na drzwiach, w moim z 2003 roku jest wykwit ni z tego ni z owego na błotniku z przodu... pamietajmy ze to auto ma juz 12 lat...

i do konca nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze silnik 90konny był dostepny w modelach 2005-2008 ale tak jak mówie nie jestem tego w 100% pewien

2. 50k jak po wymianie dwumasa to wydaje sie byc troche za mało zeby to był on aczkolwiek wszystko zalezy od sposóbu uzytkownia auta... jaka kontrolka Ci sie swieci w tym aucie? od swiec? gdyby świeca byla wypalona lub tez była uszkodzona byłby błąd w komputerze odnotowany jeśli masz mozliwosć podepnij auto pod komputer i sprawdź błędy (u mnie 2 swiece były do wymiany - komputer uwaza to jako mniej wazny bład (miały zwarcie) i nie sywala wtedy zadnej kontrolki tylko notuje to w bledach widocznych po podłaczeniu kompa choć mimo zwarcia dwuch swiec i byc moze nienajlepszego ich stanu nie miałem efektu metalicznego podczas odpalania... moze auto nie ma smarowania przez chwile?

3. szczerze nie wyciagałem całych tarcz bo nie było potrzeby ale jak na moje oko tarcze są normalnie przykrecane sruba zeby je umocować także o jednoczesnym wymienieniu tarcz razem z łożyskami nie ma potrzeby myśleć chyba ze szumi... co do tarcz popatrz na allegro (wszystko zalezy jaka firme chcesz sobie wlozyc) a sama wymiana nie jest ani trudna ani czasochłonna w sumie samemu bys to zrobił majac kilka narzedzi podstawywych

4. komplet opon ostatnio zimowych nówek zakupiłem za 788 + 4 felgi stalowe uzywki po 20zl czyli w sumie 868 zestaw nówek... jeśli przegląd jest faktyczny, i jestes pewien ze mechanicznie nie bedzie trzeba nic w najblizszym czasie wkładać a wiemy ze trzeba bo wspominasz o hamulcach + cała eksploatacja + dosć słabe wyposazenie... pytanie czy warto... zalezy na ile liczysz i czego wymagasz od auta...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 wrz 2015, 8:55
 pomorskie
#190966
Aero2121 pisze: 2) Podczas odpalania auta słychać metaliczne stukanie, postukiwanie, ale tylko w momencie odpalania, w czasie jazdy i na biegu jałowym silnik mruczy równo bez niepokojących stuków.
Właściciel twierdzi, że tak stuka, gdyż świecie żarowe są przepalone i do wymiany, świeci się kontrola na desce rozdzielczej. Co to może być za objaw?
Prędzej szklanki niż dwumas. Od spalonych świec nie pali się kontrolka, weź przed kupnem lepiej zdiagnozuj porządnie auto vcdsem
Aero2121 pisze: Znajomy przestraszył mnie, że w golfie V tarcze wymienia się razem z łożyskami i ta zabawa wyniesie mnie ok. 2 tys zł jakbym kupił to auto.

znajomy chyba jeździ pugiem albo cytryną bo w nich właśnie tak jest

Aero2121 pisze:
Jest to golf V 1.9 TDI 90KM 2004r., przebieg obecny 180 tys km, kupiony jako używany z salonu VW w DE przez starszego Pana, który ma go już 8 rok. przebieg wygląda na prawdziwy.
proszę cię nie daj się robić w balona jak statystyczny Polak, co to znaczy "wygląda na prawdziwy", albo jest prawdziwy albo nie, sprawdzałeś jego historię w ASO? kupiony od strszego pana, kupiony od dziadka rocznik 30', kupiony od księdza, kupiony od lekarza - typowe teksty sprzedawców, nie daj się na to nabrać
By wojniz -  01 wrz 2015, 12:01
 podkarpackie
#190987
Aero2121 pisze: 4) właściciel za auto chce 16 tys. zł z kompletem opon zimowych, jest bezwypadkowy, 2004r., 180 tys.km, ale wyposażenie dosłownie podstawowe, czy cena jest odpowiednia.
Wg INFO-EXPERT w czerwcu tego roku mój Trednline (benzyna 1.6, 2004r), był wart 16 200 zł. To tylko wartość z tabelek, ale jakaś tam informacja o cenie rynkowej jest.

Najważniejszy jest stan. Jeśli silnik OK, o zawieszenie dbano, to wyposażaniem się nie przejmuj. To co brakuje zawsze możesz dołożyć. No ale silnik... nie ma co wróżyć, tylko musisz mieć jakiegoś kumatego mechanika, żeby Ci powiedział co to i za ile doprowadzi się do stanu idealnego (cena zakładam, że nie jest ostateczna i idzie coś z niej urwać).

Co do rdzy...
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=56&t=2491

Pojawia się tylko pytanie, jak te progi wyglądają wewnątrz. W wątku masz przykład, że z zewnątrz niby nic wielkiego, a jak blacharz ruszył, to całe progi do wymiany. Miej to na uwadze, bo to jakiś 1000 zł za dwie strony.
By Aero2121 -  01 wrz 2015, 13:46
 zachodniopomorskie
#191009
zumi pisze:1. jeśli mogę zapytać jak stwierdziłeś ze auto jest w 100% bezwypadkowe?
rdza w miejscach w których wymieniłes mogła się pojawic od zwykłego uderzenia np. kamienia lub tez otarcia np. na drzwiach, w moim z 2003 roku jest wykwit ni z tego ni z owego na błotniku z przodu... pamietajmy ze to auto ma juz 12 lat...

i do konca nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze silnik 90konny był dostepny w modelach 2005-2008 ale tak jak mówie nie jestem tego w 100% pewien

2. 50k jak po wymianie dwumasa to wydaje sie byc troche za mało zeby to był on aczkolwiek wszystko zalezy od sposóbu uzytkownia auta... jaka kontrolka Ci sie swieci w tym aucie? od swiec? gdyby świeca byla wypalona lub tez była uszkodzona byłby błąd w komputerze odnotowany jeśli masz mozliwosć podepnij auto pod komputer i sprawdź błędy (u mnie 2 swiece były do wymiany - komputer uwaza to jako mniej wazny bład (miały zwarcie) i nie sywala wtedy zadnej kontrolki tylko notuje to w bledach widocznych po podłaczeniu kompa choć mimo zwarcia dwuch swiec i byc moze nienajlepszego ich stanu nie miałem efektu metalicznego podczas odpalania... moze auto nie ma smarowania przez chwile?

3. szczerze nie wyciagałem całych tarcz bo nie było potrzeby ale jak na moje oko tarcze są normalnie przykrecane sruba zeby je umocować także o jednoczesnym wymienieniu tarcz razem z łożyskami nie ma potrzeby myśleć chyba ze szumi... co do tarcz popatrz na allegro (wszystko zalezy jaka firme chcesz sobie wlozyc) a sama wymiana nie jest ani trudna ani czasochłonna w sumie samemu bys to zrobił majac kilka narzedzi podstawywych

4. komplet opon ostatnio zimowych nówek zakupiłem za 788 + 4 felgi stalowe uzywki po 20zl czyli w sumie 868 zestaw nówek... jeśli przegląd jest faktyczny, i jestes pewien ze mechanicznie nie bedzie trzeba nic w najblizszym czasie wkładać a wiemy ze trzeba bo wspominasz o hamulcach + cała eksploatacja + dosć słabe wyposazenie... pytanie czy warto... zalezy na ile liczysz i czego wymagasz od auta...
Po czym stwierdziłem, że jest bezwypadkowe? Sprawdziłem czujnikiem lakieru, mam w rodzinie jedno auto z salonu bezwypadkowe, a drugie kupione używane i wiedziałem gdzie było robione i miernik to wszystko potwierdził.Wcześniej też nie wierzyłem zbytnio w te mierniki (miernik z sondą) Poza tym odcienie, szpary, spasowanie wszystkich elementów, żaden błotnik nie był odkręcany wszystkie, wszystko fabryczne, wszystko z jednego roku.

Co do rdzy, znalazłem podobny temat:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=56&t=11676
mam te same objawy co na dwóch pierwszych zdjęciach, ale w tym "moim" golfie są to dopiero początki. Nie są aż tak widoczne jak w w/w temacie. Drzwi i błotniki są bez rdzy, tylko sam próg pod drzwiami zaatakowany przez rudą. Poza tym to jedyne miejsca gdzie jest rdza, na rantach, pod uszczelkami, na klapie, na masce, na błotnikach bez śladów. Myślę, że sam fakt iż auto jest ciągle garażowane wpływa pozytywnie na stan blacharki, choć myślałem, że blacha w golfie V jest pancerna... ale widzę, że już ŻADNA marka nie robi trwałych aut.

W dowodzie rejestracyjnym widnieje 66kW więc myślę, że to na pewno wersja 90KM .
na desce świeci się spirala i właściciel sam mówił, że jak podłączę pod kompa to wyskoczy błąd przepalonej świecy żarowej. Podobno tylko 1-dna jest przepalona.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 wrz 2015, 14:02
 pomorskie
#191013
Jak błąd wykasowany to latem nie pokaże błędu bo świece się w ogóle nie załączają bo nie mają autodiagnostyki przy każdym przekręceniu zapłonu. Nie słuchasz co się do ciebie mówi - spalone świece nie generują błędu na desce rozdzielczej, skoro właściciel taki mądry to niech podłączy i ci pokaże, paląca się spirala na pewno dotyczy czego innego, może stopu, może układu wtryskowego a może czegoś innego
By Aero2121 -  01 wrz 2015, 14:10
 zachodniopomorskie
#191016
Mettenoos pisze:
Aero2121 pisze: 2) Podczas odpalania auta słychać metaliczne stukanie, postukiwanie, ale tylko w momencie odpalania, w czasie jazdy i na biegu jałowym silnik mruczy równo bez niepokojących stuków.
Właściciel twierdzi, że tak stuka, gdyż świecie żarowe są przepalone i do wymiany, świeci się kontrola na desce rozdzielczej. Co to może być za objaw?
Prędzej szklanki niż dwumas. Od spalonych świec nie pali się kontrolka, weź przed kupnem lepiej zdiagnozuj porządnie auto vcdsem
Aero2121 pisze: Znajomy przestraszył mnie, że w golfie V tarcze wymienia się razem z łożyskami i ta zabawa wyniesie mnie ok. 2 tys zł jakbym kupił to auto.

znajomy chyba jeździ pugiem albo cytryną bo w nich właśnie tak jest

Aero2121 pisze:
Jest to golf V 1.9 TDI 90KM 2004r., przebieg obecny 180 tys km, kupiony jako używany z salonu VW w DE przez starszego Pana, który ma go już 8 rok. przebieg wygląda na prawdziwy.
proszę cię nie daj się robić w balona jak statystyczny Polak, co to znaczy "wygląda na prawdziwy", albo jest prawdziwy albo nie, sprawdzałeś jego historię w ASO? kupiony od strszego pana, kupiony od dziadka rocznik 30', kupiony od księdza, kupiony od lekarza - typowe teksty sprzedawców, nie daj się na to nabrać
A są jeszcze jakieś inne objawy szklanek gdy są do wymiany? Jak auto gaszę, przyśpieszam, dodaję gazu to nic nie stuka. Fajnie przyśpiesza, jest bardzo żwawy jak w moim ex leonie 1.9 TDI 90KM

Co do przebiegu.... auto serwisowane było do 80 tys km do 2008 roku i zostało oddane do salonu VW w DE, z salonu odkupił je w tym samym roku obecny właściciel i nastukał nim 100 tys km.... ma rachunki na wymianę dwumasa ze sprzęgłem i różne inne drobne faktury za wymianę np tulejek w zawieszeniu na kwotę ok 500zł. Wiadomo, że w PL auta nie serwisował w VW. Dwumas wymienił w 2012 albo 13 roku przebieg wtedy wynosił 130 tys km. Czy to jest wiarygodne? Tylko święci wiedzą. Auto nie wygląda na taki przebieg, nie jest zmęczone, przy przejazdach po garbach, dziurach wszystko w środku sztywne, nic nie skrzypi, nie telepie. A jeździłem golfami z 2006 roku, które były tam wymęczone przez życie, że aż prosiły się aby wstawić je do garażu i nigdy nimi już nie jeździł, po prostu śmietniki jeżdżące. Nie wiem jak ludzie mogą takimi zaniedbanymi ulepami jeździć.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 wrz 2015, 14:25
 pomorskie
#191018
Rownie dobrze mógł nastukać 200tys, skąd wiesz że nie? Wierzysz mu na słowo? To tylko tak g'woli ścisłości, jeśli uważasz że auto jest w porządku to bierz tylko żebyś potem nie żałował że kupiłeś golasa ale z opisu wnioskuję że rewelacji nie ma. Może warto poszukać czegoś lepiej wuposażonego jak UNITED czy GOAL?
By Aero2121 -  01 wrz 2015, 18:45
 zachodniopomorskie
#191038
Mettenoos pisze:Rownie dobrze mógł nastukać 200tys, skąd wiesz że nie? Wierzysz mu na słowo? To tylko tak g'woli ścisłości, jeśli uważasz że auto jest w porządku to bierz tylko żebyś potem nie żałował że kupiłeś golasa ale z opisu wnioskuję że rewelacji nie ma. Może warto poszukać czegoś lepiej wuposażonego jak UNITED czy GOAL?
Takiej pewności oczywiście nie mam, i nie ma możliwości, bo niby jak sprawdzić przebieg? Oceniam po ogólnym stanie i zużyciu auta. Chyba, że jest jakiś sposób aby sprawdzić faktyczny przebieg?
Awatar użytkownika
By Tyson -  01 wrz 2015, 21:21
 mazowieckie
#191063
w golfie V to nie problem, tylko musisz mieć vcdsa. Za jego pomocą możesz sprawdzić czy przebieg na blacie i ten na silniku się zgadza. Chyba, ze ktoś bardzo się postarał i przewalił przebieg na blacie i na silniku, ale to już większa zabawa i większe koszty. Większość cofa tylko z blatu.
Mettenoos pisze:Może warto poszukać czegoś lepiej wuposażonego jak UNITED czy GOAL?
Z tego co mi wiadomo wersje UNITED i GOAL były wypuszczane na rynek niemiecki. A co z autami krajowymi? Można trafić na dobry krajowy egzemplarz, taki jak mój :yes2:
Awatar użytkownika
By Tyson -  01 wrz 2015, 21:30
 mazowieckie
#191068
Mettenoos pisze:
Tyson pisze: Można trafić na dobry krajowy egzemplarz, taki jak mój :yes2:
Ty Gonzo, ale wspomnij o tym że Pendolino ci go rozpołowiło :PP
Chciałbyś, żeby Twoje też tak było rozpołowione :laugh:
By adek -  17 wrz 2015, 23:23
 łódzkie
#192998
Aero2121 pisze:Witam, w czwartek zabieram na warsztat zobaczyć od spodu auto, które wstępnie obejrzałem i sprawdziłem pod względem wypadkowości i ogólnym organoleptycznym. Obejrzałem wcześniej ok. 10 golfów w rocznikach 2004-2006 ten jako jedyny jest w 100% bezwypadkowy. Jest to totalny golas, ma tylko klimę, el. szyby, lusterka ale bardzo zadbany i są do niego wszystkie rachunki z napraw, których autentyczność sprawdziłem.
Jest to golf V 1.9 TDI 90KM 2004r., przebieg obecny 180 tys km, kupiony jako używany z salonu VW w DE przez starszego Pana, który ma go już 8 rok. przebieg wygląda na prawdziwy. Jednak mam kilka uwag i pytań.

1) Mimo, że auto jest w 100% bezwypadkowe, nigdzie nie lakierowane, to na progach w rogu, pod drzwiach przednimi z prawej i lewej strony wychodzi delikatna rdza, czy jest to jakieś miejsce newralgiczne w golfie?

2) Podczas odpalania auta słychać metaliczne stukanie, postukiwanie, ale tylko w momencie odpalania, w czasie jazdy i na biegu jałowym silnik mruczy równo bez niepokojących stuków. Co to może być? W pierwszej chwili pomyślałem o dwumasie, ale auto miało wymieniany dwumas przy 130 tys.km (jest rachunek na 2300zl), obecnie auto ma 180tys.km. czy to możliwe aby już nowy dwumas padał? Właściciel twierdzi, że tak stuka, gdyż świecie żarowe są przepalone i do wymiany, świeci się kontrola na desce rozdzielczej. Co to może być za objaw?

3)Do wymiany w aucie są tarcze przód i tył? Jaki jest koszt ich wymiany z robocizną? Znajomy przestraszył mnie, że w golfie V tarcze wymienia się razem z łożyskami i ta zabawa wyniesie mnie ok. 2 tys zł jakbym kupił to auto.

4) właściciel za auto chce 16 tys. zł z kompletem opon zimowych, jest bezwypadkowy, 2004r., 180 tys.km, ale wyposażenie dosłownie podstawowe, czy cena jest odpowiednia.

Bardzo dziękuję z góry za wszystkie sugestie i opinie, na oględzinach wrzucę jakieś fotki i opiszę jak wszystko wypadło.
Temat jeszcze aktualny ? Jak tak to :
Ad.1 - u mnie też tam się rdza pojawia, z tym że tylko z jednej strony (a auto tam miało podobno lekkiego 'dzwona').
Ad.3 - tył to ok. 250zł, przód pewnie troche więcej. Nie są to straszne kwoty.
Ad.4 - to już od Ciebie zależy. Pamietaj, że rzeczy jak radio czy kierownica można wymienić i nie są to drogie sprawy - według mnie lepiej kupić auto dobre mechanicznie i blacharsko, a wyposażenie sobie 'dorobić'. Wszystko zależy od tego co tam jest konkretnie, a czego byś potrzebował.