Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
By golf_lodz -  21 sie 2015, 11:39
 łódzkie
#189740
Witam.
Mam dylemat. Chce kupić Golfa 5 albo 1,6i albo 1,9 TDI.
I teraz mam prośbę o wypisanie najczęstszych i najdroższych awarii w tych silnikach.

W 1.9 TDI to pewnie:
-dwumasa
-turbina
-wtryski

A jak to wygląda w benzynie? i jakie są to ceny
By zumi -  21 sie 2015, 14:37
 śląskie
#189762
golf_lodz pisze:Witam.
Mam dylemat. Chce kupić Golfa 5 albo 1,6i albo 1,9 TDI.
I teraz mam prośbę o wypisanie najczęstszych i najdroższych awarii w tych silnikach.

W 1.9 TDI to pewnie:
-dwumasa
-turbina
-wtryski

A jak to wygląda w benzynie? i jakie są to ceny

Z tego co pamietam to w 1,6 benzynach najdroższe jest paliwo które to silnik ssie bez konca w duzych ilosciach.
W dizlu z tego co powiedziałes dwumasa (1200), wtryski (600/sztuke), turbina (2-3k)... fakt pytanie ile FAKTYCZNEGO przebiegu bedzie miało auto... moje auto ma grubo ponad 300k wymieniłem po zakupie dwumasa za 1200 kompletnego, wtryski chodza jak nowe a i turbina była wymieniana przez poprzedniego wlasciciela...


Podsumowując kup auto zgodnie z sumieniem popatrz na opinie innych o samych silnikach - w kazdym modelu silnika "wadą" było coś innego np. panewki w jednym z silników dizla... cała reszte mozna zrobic :)
By zumi -  21 sie 2015, 15:18
 śląskie
#189774
golf_lodz pisze:A jakie są awarie w benzynie takie naprawdę kosztowne naprawy/wymiany?

Poza tym ze silnik benzynowy więcej pali i jest bardziej mułowaty jakie ma jeszcze wady?
Tzn wiecej pali silnik 1,6 niz inne benzynowe... a z zaciagnietych informacji wiem ze silniki raczej ok tylko wychodziły wadliwe skrzynie biegów :) i to jest raczej najdroższe...
By wojniz -  21 sie 2015, 15:30
 podkarpackie
#189777
No coś koło tego. Z klimą trochę więcej. Ale za to silnik stworzony do LPG (Dexter wpadnie to potwierdzi pewnie). Więc jak zainwestujesz w instalację te 2,5 tys zł, to i koszty paliwa będą znikome.

No i na autostradzie cudów się nie spodziewaj, bo tylko 5 biegów - bardziej mi się kalkuluje jechać 30 min dłużej drogami krajowymi niż autostradą (Tarnów-Kraków).

Co tam jeszcze... lubi oleju wypić, ale tylko jak będziesz go męczył (czyli np, autostradą z prędkością 170-180km/h) Przy normalnej jeździe nie zauważam jakichś szczególnych ubytków.

Mam go od ponad roku, zrobiłem nie dużo, 15 tyś i na dzień dzisiejszy tylko eksploatacyjne sprawy (filtry, oleje, sprężyny przód, termostat), takie tam bzdury co w każdym.
Awatar użytkownika
By marnon -  21 sie 2015, 19:36
 śląskie
#189792
Dziwne ceny tu podajecie : dwumas za 1200zł ? Chyba jakiś regenerowany. Ja za sachsa dałem 1600zł luk byk 100zł tańszy .turbina uzywka 600zł regenerowana ok 1100zł Nowa ok 3000zł . poza tym tdi trzeba umieć jeździć bo katujac go na krótkich odcinkach szybko się wyleczysz z diesla ... Spalanie na krótkich odcinkach będzie ok 7l problemy z nagarem dpf itd. Benzyna 1.6 i 102 KM miałem taka ponad 200tyś przelotu . wrażliwa na przegrzanie tania w naprawach skrzynię były wadliwe ale w mk4 . spalanie śr 8l/100km w mieście do 10l trasa ok 7 . generalnie silnik wg mnie godny polecenia może brać olej . dobry do lpg. Zależy wszystko od stylu jazdy Twojego od ilości kilometrów jakie pokonujesz. Jakie odcinki robisz itd. Oba są godne polecenia kwestia co kto czego oczekuje .grunt to dobrze kupić z pewna historia i przebiegiem .
By zumi -  21 sie 2015, 19:59
 śląskie
#189797
marnon pisze:Dziwne ceny tu podajecie : dwumas za 1200zł ? Chyba jakiś regenerowany. Ja za sachsa dałem 1600zł luk byk 100zł tańszy .turbina uzywka 600zł regenerowana ok 1100zł Nowa ok 3000zł . poza tym tdi trzeba umieć jeździć bo katujac go na krótkich odcinkach szybko się wyleczysz z diesla ... Spalanie na krótkich odcinkach będzie ok 7l problemy z nagarem dpf itd. Benzyna 1.6 i 102 KM miałem taka ponad 200tyś przelotu . wrażliwa na przegrzanie tania w naprawach skrzynię były wadliwe ale w mk4 . spalanie śr 8l/100km w mieście do 10l trasa ok 7 . generalnie silnik wg mnie godny polecenia może brać olej . dobry do lpg. Zależy wszystko od stylu jazdy Twojego od ilości kilometrów jakie pokonujesz. Jakie odcinki robisz itd. Oba są godne polecenia kwestia co kto czego oczekuje .grunt to dobrze kupić z pewna historia i przebiegiem .
Tak dwumas nowka z opakowania valeo jak znajde paragon to wysle 1200 zaplacilem za caly komplet... Sachsy niestety sa duzo drozsze niekoniecznie bardziej zywotne... Zalezy jak dobrze szukasz ^_^ nigdy nie wlozylem z czesci mechanicznych do żadnego swojego auta nic regenerowanego ani zamiennika... Wystarczy poszukac :)
By golf_lodz -  21 sie 2015, 20:42
 łódzkie
#189802
Odcinki głownie miasto od 7-10km.
W weekendy więcej bo odcinki po 60km.
Miałem VW POLO i 1.4 TDI i napraw było bardzo dużo(Turbina, Wtryskiwacze, Sprzeglo)
A był on bez dwumasy. A w golfie jest wiec zastawnawiam sie bo to dodatkowy koszyt. Jednak lubie disele bo są dynamiczniejsze :)