Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Maciej91 -  31 paź 2014, 20:16
 kujawsko-pomorskie
#148876
Witam
na sam początek jeżeli już jest gdzieś taki temat to proszę o przekierowanie do niego ..

a więc mam mały problem z moim golfem 1.9 tdi 105km gdy odpale go czy zimny czy ciepły bez różnicy słysze spod maski na biegu jałowym stukanie w odstepach tak co 1 sek nie zbadałem dokładnie , gdy wcisne sprzęgło stukanie ustaje , jakiegoś dyskomfortu nie czuje przy ruszaniu zmienianiu biegów itd , wczesniej jezdziłem puntem 2 więc przejście na golfa 5 ogromny skok a jestem z osob takich co jak to mówią za dużo słysza ...
na moje jest to dosyć głośne stukanie , wciskam sprzeglo ustaje co to może być ??
nie wiem jak to w golfach jest ja pomyślalem o łozysku na sprzegle ...
prosze o ewentualny koszt naprawy jeżeli byście wiedzieli co to może być , i co najlepiej kupić z jakiej firmy i najważniejsze żeby jak najdłużej trzymało ;)
p.s jestem jeszcze studentem więc kieszen jakby pusta ;D

Pozdrawiam forumowiczów i czekam na odzew !! :pepsi:
Awatar użytkownika
By Manios -  31 paź 2014, 20:29
 pomorskie
#148878
Maciej91 pisze: słysze spod maski na biegu jałowym stukanie w odstepach tak co 1 sek nie zbadałem dokładnie
To jest stukanie równomierne? jak w zegarku? czy nie regularne?
Strzelam...dwumasa kończy żywot?
Awatar użytkownika
By Maciej91 -  31 paź 2014, 20:32
 kujawsko-pomorskie
#148879
Manios pisze:
Maciej91 pisze: słysze spod maski na biegu jałowym stukanie w odstepach tak co 1 sek nie zbadałem dokładnie
To jest stukanie równomierne? jak w zegarku? czy nie regularne?
Strzelam...dwumasa kończy żywot?
hmmm takie nie do konca rownomierne
Awatar użytkownika
By Manios -  31 paź 2014, 20:49
 pomorskie
#148881
Na podstawie Twojego opisu można tylko wróżyć z fusów, musi to sprawdzić ktoś ogarnięty.
Jak dla mnie to może być zużyte koło dwumasowe.
Ile auto ma przejechanych kilometrów?
U mnie objawy były podobne, stukanie na biegu jałowym, zostawiłem to i tak jeździłem około dwóch lat. Skończyło się na wymianie skrzyni biegów bo pękła suma sumarum obudowa. Co oczywiście nie znaczy że zawsze się tak to kończy.
Ale warto sie już tym zainteresować.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 lis 2014, 10:47
 pomorskie
#149135
A-R-T-U-R pisze:
Maciej91 pisze:autko ma 230 tys przejechane wiec juz swoje zrobiło ;<
sądząc po opisach kolegów z forum tez obstawiałbym dwumas
Artur nie doczytałem :D 230kkm na jednym dwumasie, niezły wynik ale pewnie już śmieć
Awatar użytkownika
By Bartolomeo171 -  03 lis 2014, 13:31
 wielkopolskie
#149160
Dwumas umiera, łożysko oporowe piszczy gdy umiera. Zapewne nie masz telepania przy gaszeniu, odpalaniu, ruszaniu... dostało tzw luz osiowy tzn góra dół lewo prawo względem osi wału napędowego. Koszta to ok 1500 za kpl dwumas i ok 300-400 za robotę, wymień od razu oring na wale :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2014, 21:45
 pomorskie
#149423
gop_8 pisze:
Mój ma 240 tys i dalej na oryginale.
albo ci się wydaje że jest na oryginale :D albo ci się wydaje że "jeszcze jest" bo być może ma już gorsze własności od sztywnego koła :D
By gop_8 -  05 lis 2014, 9:13
 zachodniopomorskie
#149470
Jest na oryginale. Tak udało mi się go zakupić:D od Wujka Niemca.

Mechanik sprawdzał powiedział, że jest ok. Choć ze względu na przebieg można zbierać na wymianę:-) przy okazji zastanawiałem się czy nie wymienić skrzyni na tą z dłuższymi przełożeniami LLL lub NFP tylko przy tej drugiej (6-ścio biegowej :))sporo jest jeszcze innych części do wymiany..