Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By soil -  29 sie 2011, 9:06
 śląskie
#49082
Witam,
mam dosyć nietypowy problem. Może ktoś będzie znał rozwiązanie. Zacznę od początku. Posiadam VW Golf V 2005 1.9TDi 105KM Trendline, jeżdżę nim bezproblemowo od roku. Wczoraj pojawił się pierwszy problem. W mojej wersji nie ma alarmu - jest tylko fabryczny centralny zamek. Otóż po zablokowaniu drzwi (czy to z pilota, czy z zamka w drzwiach) włącza się syrena. Wyje jakieś 15-20 sekund i się wyłącza. W czym może tkwić problem? Dodam, że ta sama syrena włączyła się gdy wymieniałem akumulator. Dziwna sytuacja, bo myślałem, że skoro nie ma alarmu to nie będzie też dodatkowej syreny. Niestety nie posiadam kabla, żeby podłączyć komputer. Auto ma zwykły licznik, nie ma komputerka.

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną uruchamiania syreny? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Może jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za syrenę?

Pozdrawiam,
DP
By furbs -  29 sie 2011, 9:15
 -------
#49086
Jeśli masz syrenę, to znaczy, że masz lub miałeś jakiś alarm. Może poprzedni właściciel miał coś zamontowanego i nie do końca ktoś to zdemontował...

Najprościej byłoby zlokalizować syrenkę i ją wyciąć, ale nie do końca będzie wiadomo czy tam coś więcej nie siedzi. Najgorzej by było gdyby za chwilę uaktywniła Ci się jakaś 'odcinka' z kompletu od tej syrenki, dlatego polecam wybrać się do jakiegoś elektryka celem wycięcia tego ustrojstwa w całości jeśli nie jesteś zainteresowany posiadaniem alarmu.
Awatar użytkownika
By soil -  29 sie 2011, 9:24
 śląskie
#49087