#283931
Tak sobie czytam te niektóre wątki w co niektórzy brną i ręce opadają. Niektórzy piszą wyraźnie tutaj na forum, że większy alternator montuje się w samochodach gdzie jest dużo odbiorników, które pobierają ciągły prąd jak podgrzewane siedzenia, lusterka, dysze spryskiwaczy, grzana tylna szyba (ewentualnie przednia jak ktoś sobie zrobił), elektryczne szyby itp., a jeśli chodzi o audio to głupota by ładować większy alternator bo magazynem energii tak czy siak pozostanie akumulator w samochodzie, jak akumulator będzie odpowiednio mocny to i w niektórych przypadkach nie trzeba nawet montować kondensatora do audio. Najwiecej energii pobierają basy, czyli najczęściej chwilowe wprawiania membrany w ruch. Te chwilowe skoki poboru prądu ciągnięte są z akumulatora, który gromadzi energię. Jak komuś przygasają światła w aucie to ma za słaby akumulator, pod który podłączony jest plus lub jest nie doładowany i nie ma gęstości. Masę oczywiście podłączamy jak najbliżej tak by przewód był najkrótszy. Tak czytam sobie, że ładujecie 180A z passata, a czy ktoś pomyślał, że w przypadku większych prądów, mogły być w passacie używane przewody o większym przekroju? A co z bezpiecznikami też przy większym amperażu nie są większe? Nie dam sobie ręki obciąć, ale według mnie miedź kosztuje i przy produkcji wątpię by VW waliło do każdego auta te same przekroje przewodów zarówno w 90A jak i 180A przecież to dwa razy większy amperaż. Nie żeby coś, ale kable potrafią się ostro grzać, a o pożar łatwo a i cienkie kable i tak nie oddadzą tyle amperów... Wpadłem na ten post bo szukam informacji jakie były regulatory napięcia do alternatora 140A.. szczotka mi się skończyła i słabo już ładował. Niestety na aukcjach ciężko mi jest znaleść odpowiedni regulator, bo były różne firmy i różne numery. A i nie wiem jakie powinno być prawidłowe wartości pracy napięcia w mojej konfiguracji.. mój alternator to
Valeo 140A VW AG
14V 06F 903 023 C
47/04
VL2
TG14C011
2542695C
404537294
Regulator napięcia to także Valeo, ale numery są ciężko wyszukiwane w sieci być dobrać regulator np. Innej firmy.
Na regulatorze numery to:
2601138C
T28 04 05:05
VL2
2542700B17114
B518462A2255A
Na jednej stronie aukcyjnej znalazłem regulator Hella, i wyglada identycznie jak mój oprócz tego, że ma dołożony duży radiator na obudowie, martwi mnie jedynie, że w opisie jest napisane, że napięcie robocze to 14,7V ... nie wiem czy jest to podana górna granica którą on może dać i normalnie może pracuje z 14.4V ..
ciężko mi znaleść jest jakie powinny być wartości, czy się tym nie sugerować i brać po prostu do VW GOLF 5 .. wie ktoś coś jakie numery zamienne mogę szukać jako regulator napięcia do mojego alternatora? Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2020, 11:33 przez Slavo_RZ, łącznie zmieniany 1 raz.