Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  14 lis 2017, 17:33
 dolnośląskie
#258894
cbool333 pisze:
01 lis 2017, 22:46
@Dexter23pl @Rumak @A-R-T-U-R
Dzięki za pomoc już wiem o co chodzi i już ładny Bosch 180A 03G903023 znalazłem (nawet gość napisał, że pasuje do: A3 8P . GOLF V VI , PASSAT B6 , B7 , CC , A4 B8 , TIGUAN , LEON II , SUPERB II i inne), zaraz zamówię a później dam znać jak "wrażenia" po zmianie.
Aha właśnie.... taki "mocniejszy" altek tzn zmiana na taki 180A może mieć jakieś negatywne skutki? Jakiś czas temu zauważyłem korozję na tych przewodach, które wchodzą do skrzynki bezpieczników (tej głównej pod maską) Te przewody należy wymienić? Można jakoś sprawdzić czy jeszcze dobrze przewodzą? A jeżeli zmiana to zakuć coś samodzielnie czy kupić oryginał(jakie koszty?) lub używki z nowszego gofra 5?
a4 b8 ma całkiem inne sterowanie regulator COM a nie LDFM jak nasze gofry. jakie masz ładowanie bez obciążenia
Awatar użytkownika
By cbool333 -  18 lis 2017, 23:08
 kujawsko-pomorskie
#259083
Hiszpanek_28 pisze:
18 lis 2017, 20:28
03G903023 ten założyłeś , ?? jak tak to git . dobry wybór :yes:
Fabrycznie miałem 140A valeo który nagle padł i od roku jeździłem na 120 amperowym Bosch 028903028E a teraz mam założony Bosch 180A dokładnie z takim numerem seryjnym jak piszesz. Niestety tak jak pisałem kilka postów wcześniej światła nadal przygasają gdy audio rozkręcone - mimo, że 180A alternator.
By Pablo -  18 lis 2017, 23:47
 małopolskie
#259086
U mnie jest podobnie i również się nad tym zastanawiam.
Ładowanie jest na poziomie 14,1 V (pod max obciążeniem) i po dokładnym przyjrzeniu się, światła przednie mają tendencję do lekkiego przygasania.
Nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania problemu.
By tberent -  19 lis 2017, 14:03
 łódzkie
#259097
Pablo pisze:U mnie jest podobnie i również się nad tym zastanawiam.
Ładowanie jest na poziomie 14,1 V (pod max obciążeniem) i po dokładnym przyjrzeniu się, światła przednie mają tendencję do lekkiego przygasania.
Nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania problemu.
Panowie a sprawdzaliscie masę pod lampami ? Ja bym zmierzył na lampach. Sprawdził w vcds jakie napięcie daje bcm chyba że w boardnetz tego brak. Jeżeli na lampie ok to dalej sprawdzamy na wtyczkach od boarda czy tam bcm. Wy patrzcie na zasilanie .
No i kwestia masy od aku. Sprawdźcie czy tam wam nie ginie bo z doświadczenia elektryka wiem ze zasniedziale przewody zaraz przy tych zakutych koncowkach potrafią zabrać nawet parę mV.
W kwestii elektryki auto to zawsze będzie auto. Tych co pakują 180A to zastanawiacie się nad bilansem ? Ci co mają 180 A i maja regulator ładowania czyli sterownik 61 niech zobaczą jakie prądy płyną ........
Alternator jest naprawdę dobrany do odbiorników w aucie i jeżeli nie dokłada się za dużo odbiorników (mody ) prądozernych to większy altek jest aby podnieść ego kierownika. Ile osób jak wymienilo na 180 to wsadziło aku min 72Ah ?
Co jest groźniejsze dla aku ? Niedoladowanie i jazda z aku na poziomie naładowania 75% czy przeładowanie. ?
Moim zdaniem to miernik w dłoń i szukać tych spadków.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  19 lis 2017, 18:20
 dolnośląskie
#259104
dobrze kolega wyżej pisze . masa na rozruszniku lubi zrobić się zielona . kable rozruchowe pewnie posiadasz , jeden koniec na obudowę alternatora drugi na słupek minusowy aku, musisz wszystko prześledzić , sprawdź aku pod obciążeniem specjalnym przyrządem, zobacz czy któryś kabel prądowy i masowy sie nie grzeje zbyt mocno
Awatar użytkownika
By cbool333 -  27 lis 2017, 21:55
 kujawsko-pomorskie
#259452
Hiszpanek_28 pisze:
19 lis 2017, 18:20
masa na rozruszniku lubi zrobić się zielona . kable rozruchowe pewnie posiadasz , jeden koniec na obudowę alternatora drugi na słupek minusowy aku, musisz wszystko prześledzić , sprawdź aku pod obciążeniem specjalnym przyrządem, zobacz czy któryś kabel prądowy i masowy sie nie grzeje zbyt mocno
Przecież rozrusznik tylko przy odpalaniu potrzebny
Jak jak jak? "jeden koniec na obudowę alternatora drugi na słupek minusowy aku" w jakim to celu? I co dalej?

tberent pisze:
19 lis 2017, 14:03
Ile osób jak wymienilo na 180 to wsadziło aku min 72Ah ?
Ja mam BOSCH SILVER S5 77Ah 780A.
Rozumiem, że przy przygasających światłach powinienem skupić się na tym aby połączenie alternator-akumulator było idealne? Dalej to raczej mam ok bo od akumulatora mam poprowadzony plus i minus nowymi przewodami aż do kondensatora do bagażnika a następnie do dwóch wzmacniaczy - tu jest ok zrobione. Może dać nowy grubszy przewód od alternatora do akumulatora?? Pomysły mi się kończą... a może kondensator 6 far jest za duży? może usunąć go całkowicie?



Zabrałem się za te zielone (od starości) kable, które wchodzą do głównej skrzynki bezpieczników (za które zresztą dostałem "opr." wyżej). Czyściłem alkoholem i szczoteczką do zębów ale słabo to szło więc użyłem "Szczotki druciane tarczowe" i założyłem na wkrętarkę. Zdarłem wszystkie nieczystości, rdzę oraz zielone pleśni. Nie zakuwałem na nowo przewodów ale profilaktycznie dla lepszego przewodzenia położyłem cynę na krańcach co zresztą widać na zdjęciach.

przed
Obrazek
po
Obrazek
i teraz pytanie czym to wszystko zabezpieczyć po takiej robocie?

a jako że dla wygody całej operacji zdemontowałem całą obudowę filtra powietrza to przy okazji odkryłem to:
Obrazek
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16