Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By majster-dk -  10 paź 2011, 12:41
 -------
#51064
Witam wszystkich,
mam mały problem a mianowicie:
mam VW Golfa 5 140 TDI, na zimnym zapala bardzo ładnie,
natomiast na ciepłym muszę dłużej (o ok.2s) przytrzymać kluczyk by się uruchomił
i jest wtedy jakby "strzał"-uderzenie z silnika. Poza tym na wolnych obrotach - ok.850
pokazuje komputer spalanie 0,1 l/g (na ciepłym) i wtedy silnik pracuje przerywając -niestabilnie.
Czasem pokazuje 0,2 lub 0,3 l/g. i wtedy nie ma przerywanej pracy.
Podłączałem pod kompa u mechanika ale nic mi nie wykazało - nieautoryzowana stacja.
Czy mógłby ktoś z was mi coś zasugerować?
Dzięki za pomoc:)
By furbs -  12 paź 2011, 12:39
 -------
#51202
majster-dk pisze:Oryginalny 78Ah 380A - auto jest z 2004r. ale czy tyle ma aku to nie wiem, na minusie ma wybite 10/04 więc pewnie 7lat.
Ale czemu pytasz, co ma aku wspólnego z pracą na wolnych obrotach?
Z pracą na wolnych może i nie ma, ale z szarpaniem przy rozruchu może mieć...
Popatrz tutaj: http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... 19&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do samego akumulatora, to 7 lat to dużo. Nie miałeś problemów w ziemie z odpalaniem auta? A może auto nigdy nie stało pod chmurką tylko całe życie w ciepłym garażu?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 paź 2011, 19:25
 pomorskie
#51248
wstaw nowy aku około 75Ah z prądem rozruchowym 750-800A a problem szarpania przy odpalaniu powinien minąć, jak jest ciepły dostaje mniejszą dawkę paliwa a w połączeniu ze zbyt niskim rpm podczas rozruchu jest efekt walnięcia, zresztą już zapodali ci link do tematu, mój stary zimą też kręcił dobrze a mimo tego szarpał