Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
#213537
Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Bartuś pisze:Założyłem wczoraj sprężyny eibach .. Fajnie usiadło , ale przy skręcie - jak np. Jadę wokół ronda i jest nierówność to mi obciera opona z przodu, chyba o nadkole lub śrubę mocująca nadkole ..tą na środku błotnika ... Jakieś pomysły co z tym zrobić? Opony 225/40/18 na feldze 18x8 et47

A zakladales prokit czy sportline? Bo ciekawi mnie przy sportline jak bardzo siedzi na 18'

Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
kupszczelisty pisze:Chodzi mi o kształt. Szukam sprężyn o takim samym oznaczeniu (kod kolorów) co w moich golfach. Na allegro znalazłem takie, ale człowiek pisze że są z golfa 6.
Beda pasowac bo MkVI to taki jakby facelifting MkV
#214253
Kolejne pytanie. Do montażu przednich amortyzatorów kupujemy same łożyska czy łożyska z poduszkami? Co jeszcze jest mi potrzebne przy wymianie amortyzatorów z przodu?
By orh -  06 lut 2016, 17:32
 małopolskie
#214256
kupszczelisty pisze:Kolejne pytanie. Do montażu przednich amortyzatorów kupujemy same łożyska czy łożyska z poduszkami? Co jeszcze jest mi potrzebne przy wymianie amortyzatorów z przodu?
sporo zależy od przebiegu, stanu zawiasu. Jak stary i sporo najechane to warto zakupić komplet, jak rozbierzesz to sprawdź w jakim stanie są i podejmij decyzję co zmieniać. Choć ja bym zmieniał skoro będziesz miał wszystko na tapecie, bo zapewne przebieg "kościelny" :cool: nie jest w Gofrze. Potrzebujesz w sumie parę kluczy, najlepiej podnośnik kolumnowy i ze 3-4 godziny, tak na spokojnie
#214257
Rozumiem, a jakieś śruby dodatkowo kupujemy nowe? Jakieś zastawy czy coś takiego?

Przebieg 257 000 kilometrów i pękła mi sprężyna :ireful:
By orh -  06 lut 2016, 18:13
 małopolskie
#214263
kupszczelisty pisze:Rozumiem, a jakieś śruby dodatkowo kupujemy nowe? Jakieś zastawy czy coś takiego?

Przebieg 257 000 kilometrów i pękła mi sprężyna :ireful:
Ja jak zmieniałem cały zawias przód i tył na 312mm GTI i amory+Eibachy Pro kit to poduszki poszły nowe oryginały VW ale śruby zostały takie jak były. Na szczęście nic nie zepsuliśmy choć jakby "coś poszło nie tak" to zasuwałbym po nowe....
#216468
Dla potomnych. Poduszka amortyzatora Sachs/Lemforder jest z Chin i ma wybity numer VW, a w zestawie jest łożysko FAG Germany. Stare oryginały były ze Słowacji. Osłony z odbojami Sachs też są z Chin, ale stare można spokojnie użyć, moje były w dobrym stanie. Śruby które mocują amortyzator do zwrotnicy proponuję kupić nowe.
By zenit -  05 mar 2016, 10:37
 dolnośląskie
#218500
Cześć :)

Chciałbym podnieść na zawieszeniu przód mojego Golfa (szukałem na forum podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi). Prośba do Was o niepisanie komentarzy w stylu "Golfa to się obniża, a nie podwyższa", "chcesz wyżej, to kup sobie terenówkę". Przechodząc do sedna - niedawno kupiłem Golfa jako drugi samochód w domu (przebieg 180tys.), chciałbym podnieść w nim seryjne zawieszenie, z powodu nierównej drogi dojazdowej do domu. Chodzi mi o zwiększenie prześwitu o około 3-5cm, mam 3 pomysły na wykonanie tego:

1. Zostawiam obecne sprężyny i dokupuję/dorabiam tuleje dystansowe do górnego mocowania kolumny MacPhersona.
2. Kupuję nowe sprężyny np. KYB i zostawiam na nich, lub montuje dodatkowo ww. tuleje.
3. Kupuję nowe sprężyny na przód od wersji Variant, tutaj mam trochę obaw, że samochód pójdzie mi zbyt dużo do góry.

Prośba o Wasze opinie na trzy powyższe propozycje, bądź dorzucenie nowej. Czy sprężyny od Varianta podejdą p&p do hatchbacka? Widziałem w katalogu Kyb, że są nieznacznie większe. Zdaję sobie sprawę, że podnosząc przód, będę też musiał wymienić tylne sprężyny i być może amortyzatory.
Z góry dzięki za odpowiedzi :)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 29