pogromca pisze: ↑21 lis 2017, 22:24
Witam, wymieniłem sobie rozrząd w FSI 1,6 BLF, niestety zapomniałem o simeringu wału korbowego i widzę że trochę puszcza olej. Czy ktoś to wymieniał lub koło pasowe i może powiedzieć mi dlaczego w procedurze VW jest opisane aby do przykręcenia koła pasowego ustawić 1 cyl w GMP, zaznaczyć położenia wałka rozrządu i dopiero dokręcać koło pasowe używając blokady? Po dokręceniu sprawdzić znaki na wałku rozrządu czy się nie przesunęło. Co ma koło pasowe do rozrządu?
Przecież musisz zsynchronizować koło pasowe wału rozrządu z dwoma wałkami na górze.
Zawsze podczas wymiany rozrządu blokuje się wał na 1 cylindrze w najwyższym punkcie oraz wałki rozrządu odpowiednią blokadą, która blokuje górne wałki na 1 cylindrze.
Sprawdź sobie zestaw do blokady rozrządu, powinna być śruba blokująca wał, manometr, oraz dwa talerze z bolcami do wałków.
Nie ma innej pozycji w której zablokujesz górne wałki. Jeżeli masz założony łańcuch to możesz teoretycznie dokręcać koło pasowe w każdej pozycji, natomiast lepiej skorzystać z dedykowanych blokad.
Przy wymianie należy wymienić wszystkie śruby skręcające i uszczelki.