Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By pogromca -  21 lis 2017, 22:24
 świętokrzyskie
#259231
Witam, wymieniłem sobie rozrząd w FSI 1,6 BLF, niestety zapomniałem o simeringu wału korbowego i widzę że trochę puszcza olej. Czy ktoś to wymieniał lub koło pasowe i może powiedzieć mi dlaczego w procedurze VW jest opisane aby do przykręcenia koła pasowego ustawić 1 cyl w GMP, zaznaczyć położenia wałka rozrządu i dopiero dokręcać koło pasowe używając blokady? Po dokręceniu sprawdzić znaki na wałku rozrządu czy się nie przesunęło. Co ma koło pasowe do rozrządu?
Awatar użytkownika
By rafalllmk5 -  21 lis 2017, 22:35
 mazowieckie
#259233
Ja wymienialem, oryginalnie jest teflonowy i na taki powinno sie wymienic, sprawa jest taka ze po wlozeniu teflonowego auto musi swoje odstac zeby simering sie ulozyl inaczej bedzie puszczal olej, ja wymienilem na zwykly jaki tylko jest stosowany w VW do dnia dzisiejszego wszystko z nim ok i nic nie cieknie :) jesli chodzi o kolo pasowe to niestety nie mam pojecia :/

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

By proxx -  22 lis 2017, 18:14
 pomorskie
#259258
pogromca pisze:
21 lis 2017, 22:24
Witam, wymieniłem sobie rozrząd w FSI 1,6 BLF, niestety zapomniałem o simeringu wału korbowego i widzę że trochę puszcza olej. Czy ktoś to wymieniał lub koło pasowe i może powiedzieć mi dlaczego w procedurze VW jest opisane aby do przykręcenia koła pasowego ustawić 1 cyl w GMP, zaznaczyć położenia wałka rozrządu i dopiero dokręcać koło pasowe używając blokady? Po dokręceniu sprawdzić znaki na wałku rozrządu czy się nie przesunęło. Co ma koło pasowe do rozrządu?
Przecież musisz zsynchronizować koło pasowe wału rozrządu z dwoma wałkami na górze.

Zawsze podczas wymiany rozrządu blokuje się wał na 1 cylindrze w najwyższym punkcie oraz wałki rozrządu odpowiednią blokadą, która blokuje górne wałki na 1 cylindrze.

Sprawdź sobie zestaw do blokady rozrządu, powinna być śruba blokująca wał, manometr, oraz dwa talerze z bolcami do wałków.
Nie ma innej pozycji w której zablokujesz górne wałki. Jeżeli masz założony łańcuch to możesz teoretycznie dokręcać koło pasowe w każdej pozycji, natomiast lepiej skorzystać z dedykowanych blokad.

Przy wymianie należy wymienić wszystkie śruby skręcające i uszczelki.
By pogromca -  22 lis 2017, 19:05
 świętokrzyskie
#259271
Wiem jak zablokować wałki bo dopiero jestem po wymianie tego rozrządu. Nie wiem natomiast w jaki sposób może przestawić się rozrząd podczas dokrecania koła pasowego, skoro wszystko jest połączone łańcuchem.
A już na pewno nie wolno dokręcać koła pasowego z założoną blokadą wałków.